Súbory cookie

Webové stránky používajú súbory cookie, ktoré boli na túto stránku umiestnené prevádzkovateľom stránky. Klinutím na tlačítko "Povoliť súbory cookie" v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov a nariadením Európskeho parlamentu a Rady súhlasíte s použitím:

  1. Cookie služby Google Analytics, ktoré spracúva spoločnosť Google LLC na účel analýzy návštevnosti tejto stránky.
  2. Cookie služby Google AdWords, Google DoubleClick, ktoré spracúva spoločnosť Google LLC a služby Facebook Pixel, ktoré spracúva spoločnosť Facebook Inc. na účel personalizácie reklám.

Súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Jeho odvolanie nemá vplyv na zákonnosť spracúvania pred jeho odvolaním. Vyhlásenie o ochrane osobných údajov

Povoliť súbory cookie Zmeniť nastavenia pre súbory cookie

História

1900s

Začala sa písať história rodiny Maserati

Rodina Maserati pochádzala z Quatazzoly, dnešného predmestia Piacenzy v Lombardii v severnom Taliansku.Otec Rodolfo bol mechanicky zručný. Pracoval ako strojvedúci na talianskych železniciach. Z manželstva s Carolinou Losiovou sa narodilo sedem synov. Dospelosti sa ich dožilo len šesť: Carlo, Bindo, Alfieri, Ettore, Mario a Ernesto.

Až na Maria - umelca a maliara, zdedili jeho bratia po predkoch cit pre mechaniku a neobyčajnú technickú tvorivosť. Zo všetkých bratov vynikali hlavne Carlo a Alfieri. Po otcovi zdedili aj nadšenie pre rýchlosť.

1910s

Vynaliezavosť, vojna a počiatky podnikania

1. decembra 1914: Alfieri, Ettore a Ernesto Maserati otvárajú “Società Anonima Officine Alfieri Maserati”, opravovňu áut a garáže na ulici de’Pepoli 1 v Bologni. Upravujú sériové automobily na závody. O päť mesiacov neskôr je Taliansko vo vojne. Bratia sú postupne mobilizovaný. Vďaka ich technickej vynaliezavosti a zručnosti aj do tovární na letecké motory.

1920s

Prvý krok na historickej ceste

1926: Počas zimy postavia Alfieri s Etorom a Ernestom prvý závodný automobil s trojzubcom v znaku - Maserati Tipo 26. Základom motoru Tipa 26 sa stal osemvalec Diatto 20 Sport. Objem motoru bol z pôvodného objemu 2000 cm³ znížený na 1491 cm³ pri vŕtaní 60 x 66 mm. S rozvodom DOHC, dvoma karburátormi Memini a kompresorom Roots dával motor výkon 125 k pri 5300 otáčkach za minútu. Trojstupňová Maserati prevodovka umožňovala dosahovať rýchlosti až 200 km/h.
1929: Borzacchini v Cremone ustanovil nový svetový rýchlostný rekord v triede C. Maserati so 16 ventilovým V4 motorom letelo na 10 kilometrovej trati priemernou rýchlosťou 246.069 km/h. Tento rekord si udržalo do roku 1937.

1930s

Žiaľ a sláva

1. Máj 1937: Adolfo Orsi, podnikateľ z Modeny, kupuje Maserati od bratov Maserati.
30. Máj 1939: Wilbur Shaw, na kolesách “Boyle Special” 8 CTF, vyhráva Indianapolis 500 pri priemernej rýchlosti 185.131 km/h (115.035 mph). Maserati bolo prvé talianske vozidlo, které dokázalo vyhrať tento prestížny titul. Tento triumf zopakovalo aj nasledujúci rok.
1. September 1939: Maserati sa oficiálne presťahovalo z Bologne do Modeny, do továrne na ulici Ciro Menotti 322.

1940s

Nová éra

30. mája 1940: História sa opakuje, Wilbur Shaw vyhráva Indianapolis 500 pri priemernej rýchlosti 183.911 km/h (114.227 mph). 
1947: Prvé Maserati A6 1500 je predstavené na Geneva Motor Show. Dizajnované Pininfarinom. Jeho označenie odkazuje na Alfieriho a na počet valcov motora, ktoré ho poháňajú. Je to prvé Maserati ktoré nie je určené primárne na závodný okruh, ale na každodenné používanie. Stretáva sa s obrovským úspechom.

1950s

Zázraky sa dejú

1957: Na Geneva Motor Show bol predstavený model 3500 GT. Produkcia sa prispôsobuje rastúcemu dopytu po rýchlych a priestraných cestovných sedanoch.
4. august 1957: Na slávnom Nürburgringu vyhráva Juan Manuel Fangio GP Nemecka. Za volantom formule Maserati 250 F. S touto výhrou získal Fangio zároveň titul majstra sveta Formule 1. Bol to jeho piaty titul z majstrovstiev sveta, druhý s Maserati.

1960s

Ikony La Dolce Vita

1963: Maserati vytvorilo novú triedu automobilov. Luxusný športový sedan. Prvé Quattroporte bolo predstavené na autosalóne v Turíne.
1966: Ghibli. Arabské slovo Ghibli označuje horúci a suchý púštny vietor, ktorý z času na čas vanie zo Sahary do Líbye a Stredozemného mora. Ghibli dizajnoval Giorgetto Giugiaro a bolo predstavené na Motor Show v Turíne.

1970s

Nové majstrovské dielo od Maserati

1971: Maserati Bora. Ďalšie z Giugiarových diel je predstavené na Ženevskom autosalóne. Adolfo Maserati a jeho syn Omar cítia, že v Maserati už nemajú svoje miesto a tak odchádzajú.

1980s

Značka prezidentov

V 80. rokoch bolo predstavené nové auto: Maserati Biturbo. Krásne a mimoriadne výkonné. Poháňal ho 6-valcový dvojliter s dvoma kompresormi. Dosahovalo rýchlosť 215 km / h. Prezident Talianskej republiky Sandro Pertini si vybral Quattroporte III ako svoju prezidentskú limuzínu.

1990s

Keď sa Neptúnov trojzubec stretol so vzpínajúcim sa koňom

1993: Je to nepredstaviteľné. Dvaja historickí rivali. Neptúnov trojzubec a vzpínajúci sa kôň. Maserati a Ferrari spojili svoje sily. Partnerstvo prekvapuje, ale prináša nový potenciál.
1998: Na Parížskom autosalóne bolo odprezentované Maserati 3200 GT, ktoré dizajnoval Giorgetto Giugiaro. Jeho srdcom bol motor Ferrari. Ikonický spyder uzrel svetlo sveta. Toto auto znamenalo pre Maserati triumfálny návrat na americký trh.

2000s

Globálna ikona

9. september 2003: Na frankfurtskom autosalóne je odhalená piata generácia Quattroporte. Podpísal sa pod ňu Pininfarina.
5. marec 2007: Ženevský autosalón je javiskom svetovej premiéry nového GranTurisma. Nový grand tourer značky Maserati bol navrhnutý taktiež Pininfarinom.

2010s

Rast a diverzifikácia

2013: Detroit Motor Show je miestom pre celosvetové predstavenie 6. generácie Quattroporte. Ghibli - dlho očakávaný, divoký a úspešný sedan strednej veľkosti, ktorý poznáme z histórie Maserati, je predstavený na autosalóne v Šanghaji.
2014: Na ženevskom autosalóne Maserati oslavuje storočnicu a predstavuje výnimočný koncept Alfieri.
2016 a 2017: Značka pokračuje v inováciách. Na autosalóne v Ženeve predstavuje jedinečné, luxusné a športové SUV od Maserati. Nesie názov Levante. Vietor, ktorý nesie tento názov, veje v Stredomorí a dokáže sa za okamih zmeniť z mierneho vánku na ohromujúci živel. SUV od Maserati má podobnú náturu, jeho sila však zostáva stále plne pod kontrolou. Na festivale rýchlosti v Goodwoode predstavuje Maserati modernizované GranTurismo a GranCabrio.

webdesign by Melon agency